Spild ikke tiden på din virksomheds økonomi

Afadmin

Spild ikke tiden på din virksomheds økonomi

Som nyopstartet virksomhed, hvad enten der er tale om en lille selvstændig eller måske et I/S selskab, så er der ofte rigtig mange ting at tage hånd om. Og  for at gøre ondt værre, ses det desværre ses det alt for ofte, at allerede hårdtarbejdende selvstændige forsøger at kæmpe sig gennem regnskabet også. Spørgsmålet er jo selvfølgelig også: hvem skulle ellers gøre det?

Hjælpen er nemmere at få, end du tror

For år tilbage var det ganske almindelig kutyme, at hvis man skulle bruge en bogholder – så anstatte man en bogholder. I dag er verden blevet meget mere digitaliseret. Dette åbner op for en helt ny form for regnskabshjælp – nemlig det digitale bogholderi. På internettet er det pludselig muligt at finde en super kompetent bogholder, der uden fysisk fremmøde kan klare hele dit bogholderi. Alt det kræver er blot et digitalt bogholderisystem, hvilket ofte er relativt billigt at abonnere på.

For nogle kan det digitale bogholderi lyde meget kompliceret og tidskrævende, men det er slet ikke tilfældet. Faktisk tilbyder flere online regnskabsprogrammer muligheden for, at du nemt og hurtigt kan indscanne alle dine bilag, og så har din online bogholder direkte adgang til dem. Du skal altså blot scanne nogle dokumenter ind, og så ellers fokusere på det, du er bedst til – nemlig at drive din virksomhed. Så klarer din digitale bogholder dit bogholderi.

Hvorfor vælge en digital bogholder over en fastansat?

En selvstændig er ofte drevet af 2 ting – en kæmpe passion for sit arbejde samt et ønske om et økonomisk overskud. Den sidste del er blandt andet et godt grundlag for at vælge en digital bogholder. Det er ganske simpelt billigere. Hvis du skal fastansætte en medarbejder til at ordne dine regnskaber, skal der stilles lokaler til rådighed samt materiel til håndtering af opgaven. Dette kunne eksempelvis være en computer, kontorbord mm. Disse udgifter har du ikke ved en digital løsning. Det digitale bogholderi er ofte en abonnements service, hvor du vælger en pakke baseret på, hvor mange bilag virksomheden forventes at have månedsvis. Skulle virksomheden ende med flere bilag, så opgraderes der blot til en større pakke.

Der er således ingen frygt for overarbejdsbetalinger mm til en fastansat, da abonnementsprisen dækker antal bilag og ikke antal arbejdstimer. På den måde ved du som erhvervsdrivende ALTID, hvad din regnskabsafdeling koster – det kan nemlig kortes ned til tre udgifter: månedligt abonnement på regnskabsprogram, månedligt abonnement på en digital bogholder samt strømudgifter til en scanner, når bilag skal indscannes.

Brug for sparring?

Hvis du som erhvervsdrivende tænker, at du på sigt kunne få behov for at tale med en økonomisk uddannet fagperson, så kan du med fordel vælge en online regnskabsafdeling, der tilbyder dette. Hos nogle udbydere kan du nemlig både vælge den online løsning eller leje en person, der kan komme ud til dig fysisk i din virksomhed. Du har således adgang til meget mere end blot en regnskabsmedarbejder – du får pludselig en økonomisk sparringspartner, der kan hjælpe dig og din virksomhed.

Om forfatteren

admin administrator